16 Nisan 2013 Salı

5. haftanın ardından

Bu haftada karasal ekosistem canlıları ile sucul ekosistem canlılarının farklarını tartıştık.Sucul ekosistemde canlıların üç boyutlu olarak yaşayıp üreyip beslenebildiklerini ve çok geniş yaşam alanlarına sahip olduklarını ancak karasal ekosistemlerde yaşam alanın daha kısıtlı olduğunu  gördük.Ayrıca karasal ekosistemlerde yaşam kuşakları belirli bir zonlaşma gösteriyor ancak sucul ekosistemlerde çok geniş bir alan söz konusu bu yüzden belirli bir alandan bahesetmek çok zor.

28 yorum:

  1. aynen katılıyorum.biz bu hafta sucul ve karasal arasındaki farklardan çok ZONLAŞMA üzerinde dursak ta bu konuyu iyi anladım

    YanıtlaSil
  2. siz zonlaşma üzerinde tartışmısınız ben zonlaşmayı Semiha dan öğrendim hiç haberim yoktu :)

    YanıtlaSil
  3. karasal ekosistemde zonlaşmalar olduğunu ve sucul ekosistemde ise zonlaşmanın olmadığını bir sucul ekosistem de her hangi bir bölümünde zonlaşma olmadığı bir plaktonun suyun üzerindede dibindede yaşayabileceğini öğrenmiş olduk.

    YanıtlaSil
  4. bu iki ekosistemde canlıların; yaşama alanları , üremeleri , beslenmeleri ,avlanmaları ve çevreye adapte olmaları gibi birçok farlılıklar vardır...

    YanıtlaSil
  5. karasal ekosistemde yaşam alanın dar olduğunu soyluyorsun ben boyle duşunmuyorum neciip örneğin inci kefal balık turu sadece van gölü ve avrupada bir golde yaşıyabiliyor . bunu bir afrika savanında yaşayan bir antilop un yaşam alanı ile karşılaştırdığımızda cok az görünüyor değilmi sucul ekosıstemdeki canlı turu için buna ne diyeceksın

    YanıtlaSil
  6. zonlaşma konusunu bende bilmiyordum yeni duydum

    YanıtlaSil
  7. bu konuda karasal ekosistemlerin 2 boyutlu sucul ekosistemlerin 3 boyutlu olduğu öğrendik..

    YanıtlaSil
  8. arkadaşım bu konuda hem fikiriz o zaman sana katılıyorum...karasal ekosistemlerde yaşam kuşaklarının,sucul ekosistemlere göre da dar bir alana sahiplerdir...

    YanıtlaSil
  9. neco zonlaşma konusunda makale yazacak kıvama geldin heralde

    YanıtlaSil
  10. işte benim grubum bu yaa

    YanıtlaSil
  11. sucul ekosistemdeki canlıların 3 boyutlu yaşadığını her an sucul ortamda yüzeyde ortada dipte besin bulabileceğini üreyebeileceğini öğrendim.

    YanıtlaSil
  12. abi bi zonlaşma tutturmuş gidiyorsunuz :)

    YanıtlaSil
  13. grubumuzdada zonlaşma üzerinde cok durduk. uzun tartışmalardan sonra karar verdik. meyvesini bloglarda görüyoruz.

    YanıtlaSil
  14. sucul ekosistemin karasal ekosistemdden bazı konularda daha avantajlı

    YanıtlaSil
  15. sucul ekosistemde yaşayan canlılar karasal ekosisteme göre daha şanslı diyebiliriz. sucul ekosistem 3boyutlu iken karasal ekosistem 2boyutludur.

    YanıtlaSil
  16. zonlaşmaya değinmen güzel.2 ekosistemi ayıran özelliklerden biridir.

    YanıtlaSil
  17. sucul ekosıstem daha genis oldugundan yasam alanı daha fazladır ve karasal ekosıstemdeki canlılardan daha sanşlıdırlar.

    YanıtlaSil
  18. katılıyorum sucul ekosistemde yaşayan canlılar karasal ekosisteme göre daha avantajlıdır

    YanıtlaSil
  19. evet katılıyorum zonlaşma konusunda da bilgilenmişsin

    YanıtlaSil
  20. söylediklerinde haklısın

    YanıtlaSil
  21. katılıyorum doğru söylüyorsun

    YanıtlaSil